מרכז העיר בודפשט

קריאה מהנה

בודפשט בירת הונגריה, מהווה מקום בו קיים ריכוז אוכלוסייה גבוה, 2 מיליון תושבים מבין אזרחי הונגריה מתגוררים בעיר. מבין ערי מזרח אירופה היא נחשבת לעיר בולטת, בימים כתיקונם היא נהנית מתנועת תיירות משמעותית של כ3.5 מיליון תיירים בשנה, הנהנים מהפסטורליות היפה של הונגריה בכלל ומהמורשת ההיסטורית המרתקת של בודפשט בפרט, בנוסף בבודפשט קיימת קהילה אקדמית תוססת ויש בה 23 מוסדות אקדמיים שונים, אוניברסיטאות ומכללות בהם לומדים סטודנטים מקומיים יחד עם סטודנטים מחוץ למדינה.

השפעת משבר הקורונה על בודפשט

משבר הקורונה השפיע על הכלכלה בכל העולם, ובין השאר גם על בודפשט. הוא פגע בתיירות הכלל עולמית שנכנסה למיתון עמוק. היציבות הכלכלית נפגעה וחוסר וודאות עוטף ענפים רבים במשק. כדי ללמוד על אופי יציאתה של בודפשט ממשברים כלכליים ניתן להסתכל על המשבר הגדול הקודם שחוותה בודפשט. בשנת  2008, שנת המשבר הכלכלי העולמי, חלה ירידה בשוק הנדל"ן בבודפשט, ערך נכסי הנדל"ן צנח, ובודפשט נכנסה לתקופת מיתון, אולם החל מ 2010 חלה התאוששות הדרגתית: מחירי הנדל"ן החלו להתייצב ולעלות באופן עקבי בשיעור של עד 10%-20% בשנה.

כיום, ניכרות בבודפשט השפעות משבר הקורונה שהשפיע על ירידת מחירי הנדל"ן באזורי המתויירים (רבעים 5, 6 ו 7) עם תחילת היציאה של הונגריה ממשבר הקורונה, הביקוש לדירות באיזורים אלו שוב עולה והדירות נחטפות , מה שמשפיע על המחירים שמתחילים לעלות.  וכאמור ההיסטוריה בבודפשט ובכלל בשווקי הנדל"ן מצביעה על כך שזמנים אלה, בהם ניתן לרכוש נכסים במחירים נמוכים עשויים לאפשר בהמשך למשקיעים להנות מתשואה משמעותית וזינוק בערך הנדל"ן עם ההתאוששות הצפויה במשק, שתביא לעליה בערך נכסי הנדל"ן.

תשואה אופציונלית בנכסים להשקעה בתקופת הקורונה

זרימת התיירות בתקופת הקורונה מציגה חוסר יציבות ואי ודאות. במצב זה חשוב לבחון מהם האפשרויות הבטוחות למשקיעים בנכסי נדל"ן שיאפשרו להם להנות מתשואה יציבה ובטוחה.

השכרת דירות לסטודנטים

בבודפש קיימים כאמור מוסדות אקדמאים רבים בהם לומדת אוכלוסיית סטודנטים משמעותית מחוץ למדינה. עובדה זו מייצרת ביקוש רב להשכרה לטווח ארוך של דירות לסטודנטים, השכרה בדרך כלל יציבה למספר שנים בהם הסטודנט לומד וצריך לגור בקרבת האוניברסיטה.

השכרה למגורים

בודפשט מהווה מוקד עסקים ותעסוקה בהונגריה , בעיר קיים ריכוז של מקומות עבודה בעקבות המפעלים והחברות שנמצאים . הדבר מייצר צורך להשכרה לצורך מגורים של תושבים המעוניינים לגור בקרבה למקום העבודה.

לסיכום, עם צעדי היציאה ממשבר הקורונה בהונגריה  ומגמת ההתאוששות המסתמנת במשק, יש חלון הזדמנויות המאפשר ליהנות ממחיר אטרקטיבי של דירות להשקעה בבבודפשט– כדי להרוויח נכס עם ערך יציב שצפוי לעלות ואפשרויות השכרה למטרות שונות שיתנו למשקיע תשואה יציבה ורווחית.

לוגו Buy2rent

אודות החברה

אנו מספקים מעטפת מלאה ללקוחותינו בכל הקשור לנדל"ן בבודפשט: איתור נכסים, השבחה, השכרה דרך AIRBNB, השכרה לתושבים מקומיים ומכירה.

פרוייקטים לדוגמה

אנחנו ברשתות

Call Now Button